فــــــاز اول
گام اول: تصمیم گرفتم یک نماد یونیک که تا بحال دیده نشده و البته هم راستا با استراتژی برندینگ طراحی کنم، اول با ورق که حالت فیزیکی و رفتاری مشابه فرش داره شروع کردم به ایجاد شکل های مختلف و بعد از دل همین اشکال چند نمونه قوی تر رو انتخاب کردم و شروع کردم به اصلاح و تکمیل کردن موارد انتخاب شده از نظر زیبایی شناسی و در این بین بطور اتفاقی کلی نماد آیکون های مختلف مورد نیاز مسیر برندینگ رو هم جمع آوری و ایده یابی کردم.
جهت استحکام و یادآوری مجدد شاخص ترین ویژگی فرش مشهد یعنی دوام و ماندگاری و همینطور اصالت که شعار برند هست و به منظور تاکید بر دوام فرش مشهد کمپین "قصه های قالی" جهت معرفی خدمتی جدید از برند بعنوان معرفی خدمات پس از فروش برای مشتریان و همینطور بالا بردن حس اعتماد و انگیزه خرید در مخاطبان هدف این شرکت و دومین فراخوان بزرگ همایش " تار و پود لحظه ها" نخستین همایش حمایت از قالیبافها و فرش های دست بافت تعیین شد که بعنوان گام های نخست استراتژی برندینگ تعریف، تهیه و تنظیم کردم.
شرکت فرش مشهد بزرگترین عضو گروه صنعتی مشهد و یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران می باشد همچنین طی سالها بهترین فرش ماشینی با بالاترین کیفیت را به ایرانیان عزیز عرضه کرده. این شرکت در سال ۱۳۵۶ در مشهد، دومین شهر بزرگ ایران، با ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰،۰۰۰ متر مربع آغاز به کار کرد. در طول سالهای متمادی جهت رقابت داخلی و جهانی با همکاری تیمی توانمند، شامل مدیران با تجربه، مهندسین مجرب و گارگران ماهر تولید سالانه به ۲،۴۰۰،۰۰۰ متر مربع افزایش یافت.

مدت ها بود به این فکر می کردم که چطور میتونم یک برند با سابقه اما سنتی در زادگاهم رو از نظر برندینگ و سبک مارکتینگ متحول کنم.
زمانیکه در چاپخانه کیان بعنوان مدیر داخلی مشغول به کار بودم سفارشات چاپی مربوط به اوراق اداری فرش مشهد و فرش زمرد رو چاپ می کردیم.
همون موقع به ذهنم رسید که باید بالاخره یه روز برند فرش مشهد رو متحول کنم.
حالا که به برندینگ و دیجیتال مارکتینگ مسلط شدم تصمیم گرفتم که به کمک هوش مصنوعی بعنوان کارفرما یک پروپوزال کامل ریبرندینگ در چند فاز طراحی و ارائه کنم.
من معتقدم طراح باید دیزاین رو زندگی کنه تا بتونه ایده های منحصر بفرد و خاص خودش رو بدون آلوده کردن دیدگاه اش بوسیله طراحی های موجود در اینترنت و ریسرچ بین رقبا از دل تجربه ها و لحظه های زندگیش بیرون بکشه و امضاء هنری،فکری، فرهنگی ملی و معنادار خودش رو در آثارش ثبت کنه. برندینگ فرش مشهد هم برپایه همین روش شروع شد.
شروع این پروسه با باز طراحی لوگو فرش مشهد انجام شد و بعد در بخش های مختلف ادامه دادم.
گام دوم: پس از بررسی و شناخت نیازهای مجموعه تصمیم به ایجاد طرح الماس فرش مشهد گرفتم که ایده ای منحصر به فرد در سطح جهانی بازار فرش است و علاوه بر منافع بزرگ مالی حرکتی نوین و در برگیرنده و حمایت کننده جهانی کالای اصیل ایرانی یعنی "قالی ایرانی " دستباف و ماشینی در چهارچوب رودمپ اختصاصی خودش و همینطور ترکیب و اتصال بازارهای سرمایه گذاری داخلی به بازارهای بین المللی است.
در ادامه لیست کامل از بخش های مختلف این پروسه رو ارائه می کنم، البته که هر بخش فلسفه و کاربرد و نیازهای خودش رو داره ....

طراحی لوگو

تابلو فروشگاه

طراحی خودرو / تکنستین و تعمیرات

هدایای تبلیغاتی/شال

طراحی وبسایت طرح الماس

استفاده از پترن در طراحی محیطی


طراحی لباس فرم کارمندان

طراحی آیکُن اپلیکیشن / وب اپلیکیشن

طرااحی خودرو / ترانزیت بین المللی

طراحی استند تشریفاتی

طراحی صفحه نخست اپلیکیشن

طراحی کلاه لبه دار تبلیغاتی

طراحی ست اداری

طراحی کانتینرهای ترانزیتی

قبل از برندینگ
ریدیزاین لوگو فرش مشهد


